<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> [Úvodní stránka] < Operativní část |
Operativní část plánu obsahuje seznam orgánů veřejné moci a osob podílejících se na zvládání sucha a stavu nedostatku vody Kraje Vysočina, popis činností, které vykonávají, popis přenosu informací, priority zásobování, návrh postupů pro zvládání sucha a opatření při vyhlášeném stavu nedostatku vody.
Orgány pro zvládání sucha a stavu nedostatku vody jsou:
•vodoprávní úřady podle § 104 odst. 2 vodního zákona:
oobecní úřady,
oújezdní úřady na území vojenských újezdů,
oobecní úřady obcí s rozšířenou působností,
okrajské úřady,
oministerstva (MZe a MŽP) jako ústřední vodoprávní úřady (§ 108).
•krajská komise pro sucho,
•ústřední komise pro sucho.
Nadřízeným správním orgánem krajské komise pro sucho a ústřední komise pro sucho je MZe nebo MŽP v rozsahu působnosti svěřené jim vodním zákonem.
Stanovení jednotlivých opatření při vyhlášeném stavu nedostatku vody v plánu pro sucho odpovídá významu způsobu užití vody jednotlivých významných zdrojů povrchových a podzemních vod řešených tímto plánem.
Tyto způsoby užití vody se stanoví postupně od nejvýznamnějšího k méně významným (§87b odst. 4 vodního zákona). Dle metodických materiálu připravených pro plán sucha je doporučena i procentuální výše omezení odběru/ dodávek vody:
a)zajištění funkčnosti kritické infrastruktury podle předpisů upravujících krizové řízení a dalších provozů poskytujících nezbytné služby (omezení skutečného měsíčního odběru o 5%),
b)zásobování obyvatelstva pitnou vodou (omezení skutečného měsíčního odběru o 10%),
c)živočišná výroba, chov ryb a vodních živočichů, jako zemědělská výroba, a ekologická funkce vody (omezení skutečného měsíčního odběru o 15%),
d)hospodářské využití nespadající pod písmena a) až c) a jiné využití s vazbou na místní zaměstnanost (omezení skutečného měsíčního odběru o 20%),
e)ostatní využití – např. rekreace a sport (omezení skutečného měsíčního odběru o 50%).
stránka c_oper.htm aktualizována: 22.09.2022, publikována: 13.01.2023